تولد مولایمان حضرت مهدی (ع)بر همه شیعیان مبارک باد

سلام بر همه دلشیفتگان مهدی

دوباره دل شیعیان هوای پرواز به جمکران دارد گویی وعده گاه ما آنجاست آری که آنجاست و از خداوند می خواهم چشم همه دوستداران آن امام را با دیدن حضرت مهدی روشن گرداند و در آخر به  همه شعیان جهان فرا رسیدن نیمه شعبان را تبریک عرض می نمایم.

 

 

خلقتی بی بدلیل که جهان دون لیاقت را لیاقت بخشید

 

 

آسمان آن شب جلوه و شکوه خاصی داشت، سکوتی اسرار آمیز بر همه جا دامن گسترده بود... انگار همه و همه حتی پرندگان و حیوانات شب هم ساکت بودند نکند این فرصت طلایی را از دست بدهند.

اینجا فقط نسیم بی‌تابی می‌کرد و از این طرف به آن طرف می‌رفت و عجولانه گونه‌های خود را بر بام کعبه می‌سایید تا تبرک شود؛ گویی خبر داشت که چه کسی قرار است مولود این خانه باشد!

شب به نیمه نزدیک می‌شد و همه منتظر فرصتی بودند تا از نور مولود آنشب براي خود آبرویی بخرند؛ همه چیز مهیا بود... زمین غرق نور و معنویت بود و از آسمان نیز باران فضل و رحمت می‌بارید.

آن شب، شب جمعه و روز سیزدهم رجب سال سی ام عام الفیل بود که عرشیان و فرشیان هم می‌گفتند: "فتبارک الله احسن الخالقین"

آن شب همه خوشحال بودند انگار فاطمه بنت اسد نیز از درد شکایتی نداشت؛ ستاره‌ها گریه‌کنان داشتند خاموش می‌شدند.

صبح شد و لحظه موعود... دعوتش کردند... دعوتی که هرکس را به آن محل مجالی نیست و مقامی را می‌طلبد که باید در شأن آن مکان باشد؛ فاطمه را می‌گویم؛ برای تولد امیر پاکی‌ها به خانه راهش دادند و چقدر مصداق پیدا کرد که: "شرف المکان بالمکین"

خانه‌ای که با عرق ریختن‌های آدم(ع) آغاز و با اشک شوق ابراهیم و اسماعیل ساخته شد... کعبه را می‌گویم؛ خانه عشق را ...
در حین خواندن دعا بود که پیش چشمان حاضران دیوار خانه خدا، ادب کرد و شکافته شد، به اندازه ای که فاطمه بتواند داخل شود؛ لحظه ورودش قیامتی به پا شده بود! پنج بانوی آسمانی که هرکدام در دنیا قیامتی به پا کرده بودند، حاضر شدند و اجلال نزول فرمودند تا فاطمه بنت اسد را در تولد فرزندش یاری کنند...

بر روی سنگ سرخ، گوشه کعبه به دنیایش آوردند تا الوان سبز و سرخ قدمتی به طول ولایت داشته باشد؛ چرا که اولش سبز و آخرش سرخ بود!

و اینست راه اولیاء خدا...!

لحظه ورودش ندا به آسمان آمد که "جاء الحق و زهق الباطل" تا همگان بدانند او حق بود و با حق زیست و در راه حق و حقیقت شهید شد؛ او بود که مودت و شفاعت و شجاعت و دیانت و فصاحت و عفاف و انصاف و عدل و پاکی و نیکی را معنا کرد.

آنگونه بود و آنگونه شد که ابوطالب بعد از تولدش گریه نمود و فرمود: «تمت حجه الله» ...

اسمش را نتوانست انتخاب کند حتی کسی که در وصفش آمده بود "لولاک لمل خلقت الافلاک" ... این عظمت صاحب آن اسم را می‌رساند تا رابطه خالق و مخلوق حتی از این نامگذاری مشخص شود و نیازی نباشد کار به " أنذر عشیرتک الأقربین" بکشد.

دیگر دنیای بی امام روبه پایان رسیده است و بعد از آن مردم خسته از نبودن امام، قلبشان را از میان کعبه پیدا کردند؛

گفتم کعبه... ذهنم متبادر شد که منظور خداوند از تولد حقیقت قرآن و قبله ایمان در خانه جانان چه بود؟ گفتم کعبه، به یاد انسانی افتادم که خودش شأن نزول سوره انسان بود و در داخل مکان قبله انسان ها متولد شد...

گفتم کعبه به یاد اعتکاف امام مولود کعبه افتادم که از همان بدو تولد در قلب مردم معتکف شد و بزم عشق باز آغازین گرفت.
وقتی به عشق، قلب حرم اعتراف کرد

وقتی علی به خانه خود اعتکاف کرد

آن روز مولودی زمین را از یمن قدومش مبارک ساخت که یتیمان در انتظار نفوس معنوی و دستان پر مهر پدرانه اش که پینه بسته بود تا سر بی نوازش آنان را تفقدی بخشد و دست کرامت و نوازشی بر سرشان بکشد و محروم از نعمت پدر نباشند.

شب گذشت و روز آمد...

امروز وقتی خورشید سر از بالین کوه ها بردارد و طلوع کند همتای خود را در زمین خواهد یافت؛ ابوتراب؛ امیر المومنین؛ حیدر کرار؛ مرتضی؛ مولای شبگرد کوچه ها؛ همدم نخلستان؛ خلیفه خدا که روی دوشش جای زخم کسیه آرد و خرما بود به دنیا آمد و دنیای دون لیاقت را لیاقت بخشید تا برای اولین و آخرین بار مظروف -ظرفی که از همه جهات یکتاست- باشد...

او علب ابن ابی طالب، اسدالله البالغه بود...

 

این روز عزیز رو به تمامی پدران و آقایان مخصوصا همکاران گرامی تبریک میگم.

داستانی بسیار شگفت از مسلمان شدن یک زن مسیحی

«امینه اسلمی» روزنامه‌نگار جوان و مسیحی متعصبی بود که در کنار تحصیل به تبلیغ مسیحیت اشتغال داشت و معتقد بود که اسلام دینی ساختگی و مسلمان‌ها افرادی عقب مانده هستند اما یک اشتباه کامپیوتر دانشگاه، مسیر زندگی او را کاملا تغییر داد

امینه اسلمی

 

  اشتباه کامپیوتر
همه داستان از وقتی شروع شد که برای اولین بار در دانشگاه برای ثبت‌نام از کامپیوتر استفاده کردند. امینه در آن زمان تازه دوران دبیرستان را تمام کرده و به عنوان یک دانش‌آموز بسیار موفق از چندین پیشنهاد بورس تحصیلی برخوردار شده بود. او همزمان با آغاز تحصیل به روزنامه‌نگاری در یک نشریه ایالتی کلرادو می‌پرداخت و در عین حال به خاطر تعصب شدید مذهبی خود به فعالیت‌های تبلیغی مسیحی نیز مشغول بود.

 

ادامه نوشته

این رجبیون

 


فضيلت ماه رجب :
نبى گرامى اسلام صل الله عليه و آله فرمود رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در فضيلت و حرمت به آن نمى رسد، جنگ و مبارزه با كافران در اين ماه حرام است . همچنين اضافه نمود: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است
امام كاظم عليه السلام فرمود: رجب نام نهرى در بهشت است كه از شير سفيدتر و از عسل شيرين تر مى باشد؛ هر كسى يك ماه رجب را روزه بدارد، از آن نهر بياشامد



 نماز در هر شب ماه رجب :
دو ركعت است ؛ بعد از حمد، سه مرتبه سوره كافرون و يك مرتبه سوره توحيد بخواند وبعدازسلام نماز  دست ها را بلند كند و بگويد

: لا اله الا اللّه وحده لا شريك له ، له الملك و له الحمد يحيى و يميت و هو حى لا يموت بيده الخير و هو على كل شيى قدير و اليه المصير و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم لا حول و لا قوة الا بالله اللهم صل على محمد النبى الامى و آله


و دست ها را به صورت خود بكشد. ثواب اين نماز، ثواب شصت حج و شصت عمره مى باشد

روز معلم مبارک !

 

 فرارسیدن روز و هفته ی معلم رو به همه ی همکاران پرتلاشم تبریک میگم.

این چند روزه در تدارک جشن کوچکی به مناسبت روز مادر ، جشن تکلیف پایه سوم و جشن الفبای پایه ی اول بودم  و  شکر خدا این مراسم به خوبی و با حضور تمامی اولیا و همکاران سفارت  برگزار شد . از همه به خاطر حضور پر مهرشون تشکر می کنم.

البته اولیا و دانش آموزان هم   ما رو شرمنده کردند و به پیشواز  روز معلم رفتند که به این وسیله از همشون  سپاسگزاریم.

در فرصت بعدی تصاویری از جشن کوچکمون می گذارم ان شاالله.

معرفی دوازده امام در قالب سه شعر زیبا

 

بگو اصول دینت

با زبان شیرینت

اصول دین امت

توحید و عدل ، نبوت

معادِ روز قیامت

بشمار حالا امامت

علی امامِ اول

می کنه مشکلت حل

شد جانشین نبی

بلند بگو یا علی

امامِ دوم ما

یا حسن مجتبی

آنکه نور دو عینه

شهیدامام حسینه

سجاد،که چهارمینه

زینت عابدینه

کیه امام پنجم

یادت نره د بِجُم

از طاهران طاهره

محمد باقره

یادت نره همیشه

جعفر صادق شیشه

موسی کاظم هفتهِ

زندانِ هارون رفته

رضا ضامن آهو

حاجت می گیرنداز  او

کوچکتراز بقیهِ

محمد تقیهِ

دهُم علی النقی

در سامرا نه بقیع

یازدهمین ستاره

اشکام براش می باره

امام عسگریه

بابای آخریه

امام اثناعشر

ناجی کل بشر

مهدی صاحب زمان

منجی کل جهان

خدابیار ظهورش

خدمت کنیم حضورش

دعا کنیم برایش

شهید شویم به پایش

ادامه نوشته

«جای خالی یاس»

 

سنگ‏ها بر سوگ تو ندبه می‏ خوانند؛ در غروبی که شاخه ‏ات را شکسته بودند امشب، جای پای دوست، در خانه خالی است و ترنم مهربانی، بی‏ حدیث حضور او، خاموش است ...
علی، شبانه یاس می‏کارد ! شبانه ، داغ دلش را به خاک می‏گوید ؛ اگرچه فردا صبح ، از سمت خانه همسایه بوی نان آید . دوباره بغض حسن با حسین می‏گیرد. و جای خالیِ مادر به خانه می‏پیچد
کجاست فاطمه امشب ؟ کجاست بانوی نور؟

 

 

فرا رسیدن 3 جمادی الثاني سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام فاطمیه  به محضر امام عصر حضرت حجة ابن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تسلیت باد .

داستان درس آموز

  گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟

گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد

گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟

بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله

دیدم حالتش عوض شده

بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟

گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه

گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه.
حالا اگه خوشت اومد بازنشر کن.....
آجرکم الله یا صاحب الزمان

آدمهای ساده

همان ها که بدی هیچ کس را باور ندارند.
همان ها که برای همه لبخند دارند.
همان ها که همیشه هستند،
برای همه هستند.
آدمهای ساده را
باید مثل یک تابلوی نقاشی
ساعتها تماشا کرد؛
آدم های ساده را دوست دارم.
بوی ناب آدم” می دهند
ساده که میشوی
همه چیز خوب میشود
خودت
غمت
مشکلت
غصه ات
هوای شهرت
آدمهای اطرافت
حتی دشمنت
یک آدم ساده که باشی
برایت فرقی نمیکند که تجمل چیست
که قیمت تویوتا لندکروز چند است
فلان بنز آخرین مدل ، چند ایربگ دارد
مهم نیست
نیاوران کجاست
شریعتی و پاسداران و فرشته و الهیه
کدام حوالی اند
رستوران چینی ها
گرانترین غذایش چیست
ساده که باشی
همیشه در جیبت شکلات پیدا میشود
همیشه لبخند بر لب داری
بر روی جدولهای کنار خیابان راه میروی
زیر باران ، دهانت را باز میکنی و قطره قطره مینوشی
آدم برفی که درست میکنی
شال گردنت را به او میبخشی
ساده که باشی
همین که بدانی بربری و لواش چند است
کفایت میکند
نیازی به غذای چینی نیست
آبگوشت هم خوب است ساده که باشی
آدمهای ساده را دوست دارم
بوی ناب آدم میدهند

گمشــده

گمشــده

در حالی که بهار در آستانه رخ نمودن بود و آفتاب گرم بهاری در نوازش گلها چیزی کم نگذاشته بود در عصر روز جمعه 25 اسفند 91 کودکی به نام سجاد رئوفي در شهر بردسکن از توابع خراسان رضوی دستش از دست پدر خارج شد و گشت و گذاری بی نتیجه تاکنون رقم خورد. این کودک چهار و نیم ساله که از روزی که گم شده (به هر طریقی) تاکنون که 14 فروردین 92 است، هیچ خبری از وی نشده و گشتن ها و تلاش های ما هم بی نتیجه بوده است.

تقاضا دارم دوستان عزیز (بخصوص دوستان عزیز خراسانی ) اقداماتی مانند سرکشی از مراکز نگه داری کودکان، اعلام به کلانتری ها و یا هر اقدام دیگری که خود صلاح می دانید، انجام داده تا شاید به حرمت مهر و معرفت و دعا شما بزرگوارن فرجی شده و این کودک به آغوش خانواده باز گردد.

در صورت صلاح دید این پست رابرای دوستانتان اشتراک گذاری نمایید.

http://vedad.blogfa.com/